Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Charles en Camilla bezoeken Zweden

22-24 maart 2012

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp

#21 Nonn

Nonn

Jonker

• Noble Member
  • 540 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 17:06

Wowie, Victoria weer aan het werk! Goed voorbeeld voor Madeleine!!! :P
Draagt ze nou een jurkje wat ze aan 't begin van de zwangerschap ook droeg? Nog niet haar slanke jurkjes van voorheen; maar wel mooi :flowers: Ze zal het wel goed hebben zo na d'r bevalling... zo vlot al buiten gefotografeerd, en nu al zo fit eruitziend aan het werk... super!

En CP... moet z'n haar niet zo stijfjes doen. Iets losser vind ik veel leuker!!

Als je alles durft, alles mag en alles hebt, maar toch niet gelukkig bent, ben je dan wel dankbaar genoeg?

#22 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 19:59

Wat leuk om Victoria hierbij te zien. Had niet verwacht dat ze aanwezig zou zijn.
Ze ziet er goed en heel gelukkig uit.
Geplaatste Afbeelding

The only person you are destined to become is the person you decide to be

Every dream begins by taking one step

#23 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 20:01

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding
Hola
Victoria de Suecia, rebosante de felicidad, retoma su agenda oficial justo un mes después de convertirse en madre

Princess Victoria brimming with happiness on first post-baby engagement
Geplaatste Afbeelding

#24 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 20:09

Lehtikuva
Meer
http://kuvakauppa.le...7baf120a&menu=0
Geplaatste Afbeelding

#25 Jelka

Jelka

Keizerlijke Hoogheid

• Moderator
  • 2340 berichten
  • Interests:Kroonprinsessen
    Royal Fashion
    Genealogie

Geplaatst 23 maart 2012 - 20:15

Het jurkje doet me denken aan het rode jurkje en het blauwe jurkje die ze beide eens aanhad toen ze net verloofd was.

11t0dty.png

8419196.jpg

"Fashion fades, only style remains the same" - Coco Chanel

#26 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 20:18

Wowie, Victoria weer aan het werk! Goed voorbeeld voor Madeleine!!! :P
Draagt ze nou een jurkje wat ze aan 't begin van de zwangerschap ook droeg? Nog niet haar slanke jurkjes van voorheen; maar wel mooi :flowers: Ze zal het wel goed hebben zo na d'r bevalling... zo vlot al buiten gefotografeerd, en nu al zo fit eruitziend aan het werk... super!

En CP... moet z'n haar niet zo stijfjes doen. Iets losser vind ik veel leuker!!

Ik denk dat we het inderdaad al eens hebben gezien in het begin van haar zwangerschap
Geplaatste Afbeelding

#27 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 20:19

Uitgebreide reeks van Belga
Coverage details: SWEDEN BRITAIN ROYALS
Geplaatste Afbeelding

#28 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 21:06

Bezoek aan het theater
Belga
Meer
http://picture.belga...ge/3610150.html
Geplaatste Afbeelding

#29 jo_oranje

jo_oranje

Zijne Koninklijke Hoogheid

• Super Member
  • 8673 berichten

Geplaatst 23 maart 2012 - 21:20

Nou, daar was het ook lekker druk zo te zien ;)

Eenheid èn verscheidenheid. Eigenheid èn aanpassingsvermogen. Besef van de waarde van tradities èn nieuwsgierigheid naar wat de toekomst brengt. Die kenmerken hebben ons in de loop van onze geschiedenis gemaakt tot wie we zijn.

Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander

8419283.jpgawards20071im4.jpg

#30 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6516 berichten

Geplaatst 24 maart 2012 - 13:39

Wat leuk (en onverwacht) dat Carl Philip bij het ontvangst is! Had hij ze soms opgehaald van het vliegveld (aangezien hij zijn moeder begroet)?!

Edit: Daar lijkt het wel op... zie deze foto's op hun eigen site (ws ter vervanging van kroonprinses Victoria)

Dat klopt. Carl Philip ontving Charles en Camilla op het vliegveld en begeleidde naar een eerste activiteit, een bezoek aan een hangar.
Dat is te lezen in dit bericht op de website van Charles:

The Prince and The Duchess of Cornwall were shown into a hanger at Arlanda Airport, Stockholm, immediately after being greeted off their plane from Oslo by Sweden's Prince Carl Philip.

princeofwales.gov.uk
Vertaling: De prins en de Hertogin van Cornwall werden een hangar van Arlanda Airport, Stockholm, getoont onmiddelijk nadat ze hun vliegtuig vanuit Oslo verlaten hadden door de Zweedse prins Carl Philip.

Na het bezoek aan op het vliegveld werden ze officieel welkom geheten in Zweden door koningin Silvia op het koninklijk Paleis. Ik denk dat Carl Philip z'n moeder daarom ook begroet...

The Prince and The Duchess were officially welcomed to the country by Queen Silvia of Sweden at the royal palace.

princeofwales.gov.uk
vertaling: De prins en de hertogin werden officieel welkom geheten in het land door koningin Silvia van Zweden op het Koninklijk Paleis.

Eerste activiteit van Prinses Victoria na bevalling is een feit. Vandaag, precies een maand na de geboorte van Prinses Estelle, was ze bij het ontvangst van Charles en Camilla op het Paleis. Ook Prinses Madeleine was aanwezig.

Super knap dat ze, één maand na de bevalling, weer aan 't werk is! :) En ze ziet er erg goed uit! Deze kleur staat 'r goed, mooi. Had haar zeker nog niet verwacht bij een officiele activiteit, maar ook Daniel niet echt eigenlijk. Goed om te zien dat Madeleine ook aanwezig is, had 'r niet verwacht, dacht dat ze al weer in de VS was ;)
Overigens waren ook prinses Christina en haar man Tord Magnuson aanwezig bij deze lunch.

Dit is de toespraak die Carl XVI Gustaf hield tijdens deze lunch, gister:

H.M. Konungens tal vid lunchen för Prinsen av Wales och Hertiginnan av Cornwall, fredagen den 23 mars 2012

Your Royal Highnesses,
Your Excellencies,
Mr Speaker of the Riksdag,
Ministers,
Ladies and Gentlemen,

The Queen and I are delighted to have this opportunity to wish Your Royal Highnesses a warm welcome to Sweden. We are very happy that you are here in connection with Her Majesty Queen Elizabeth's Diamond Jubilee.

The ties and relationships between our families go way back. Prince Charles, you are a fifth-generation descendant of Queen Victoria of Great Britain. I am a fourth-generation descendant, on both my father's and mother's side. This is counting back to two of Queen Victoria's sons: Arthur of Connaught on my father's side, and Albert of Albany on my mother's.

Over the years we have had several occasions to meet with Your Royal Highnesses and the Royal Family. Each time we have been warmly received, and, perhaps needless to say, we have many dear memories from our stays. The most recent one was when Queen Silvia visited You at Highgrove on a very spontaneous stopover at the end of last year. I know that You then talked about coming here today.

I am pleased that we could pay a visit together to the Stockholm Resilience Centre this morning. Its goal is to bring about change for sustainable development by bridging science and policy to provide integrated analysis that can support decision makers.

Tomorrow we will see the Swedish warship Vasa. The ship sank after sailing less than a nautical mile into its maiden voyage in August 1628. The Vasa was almost forgotten, when located again in the late 1950s, just outside the Stockholm harbour. An extensive operation to elevate the ship from the deep waters began. At last, in 1987, the Vasa Museum could open its doors to the public.

During a visit like this, the various topics our countries have in common become quite obvious. Also our mutual membership of the European Union links us together, allowing us to work towards meeting some of the greatest challenges of our time, such as environmental and climate change issues. I find it gratifying that we both have a personal interest in these issues.
Membership of the European Union has made it easier to travel between our countries as well. Many people have benefited from these opportunities and our countries have moved closer together in the process.

The UK is now the third largest export market for Swedish companies, representing more than 7 per cent of Sweden's total exports, and it is the fifth largest import market for Sweden. Our dynamic trade relations with the UK have no doubt contributed to Sweden's strong economic growth, but equally, our companies employ a large number of British people and in this way contribute to the UK economy. Both governments are committed to free trade as well as an open trading environment.

The UK-Nordic-Baltic summit in Stockholm, earlier this year, shows us how much we can learn from each other's experiences of tackling common challenges in our societies.The Olympic Games are another good example of events that bring people from different countries together; a shared interest in sports link people in a positive way.

My family and I are always happy to attend the Olympic Games and follow competitions around the world.
Before the Olympic Games though, the Queen and I look very much forward to travelling to London in May. We are naturally very pleased to join You in the celebration of Her Majesty The Queen's 60 years on the throne.

Until we see each other again later on this spring, the Queen and I kindly ask you to convey our very best wishes to Her Majesty The Queen and to the other members of the Royal Family.

Thank you!

kungahuset.se

Vertaling van de speech (beetje krom, dat wel helaas):
Toespraak van ZM de koning bij de lunch voor de Prins van Wales en de Hertogin van Cornwall, op vrijdag de 23 maart 2012

Koninklijke Hoogheden,
Excellenties,
De heer voorzitter van de Rijksdag,
Ministers,
Dames en heren,

De koningin en ik zijn blij dat we de kans hebben om Uwe Koninklijke Hoogheden van harte welkom in Zweden te wensen. We zijn erg blij dat u hier bent in verband met Hare Majesteit Koningin Elizabeth's diamanten jubileum.

De banden en relaties tussen onze families gaan ver terug. Prins Charles, u bent een van de vijfde generatie afstammeling van koningin Victoria van Groot-Brittannië. Ik ben een vierde generatie afstammeling, langs mijn vader en moeder's kant. Dit is terug te tellen naar twee van koningin Victoria's zonen: Arthur van Connaught aan de kant van mijn vader, en Albert van Albany op mijn moeder.

In de loop der jaren hadden we meerdere malen een ontmoeting met Uwe Koninklijke Hoogheden en de Koninklijke Familie. Elke keer werden we van harte ontvangen, en, misschien onnodig te zeggen, we hebben veel dierbare herinneringen aan ons verblijf. De meest recente was toen Koningin Silvia bezocht u op High Grove op een zeer spontane tussenstop aan het eind van vorig jaar. Ik weet dat U er toen over heeft gesproken om hier te komen vandaag.

Ik ben blij dat we samen een bezoek hebben kunnen brengen aan het Stockholm Resilience Centre vanmorgen. Het doel is om verandering te brengen voor duurzame ontwikkeling door het overbruggen van wetenschap en beleid om geïntegreerde analyses te maken dat kanker ondersteuning beslissers.

Morgen gaan we het Zweedse oorlogsschip Vasa zien. Het schip drassige na het zeilen minder dan een nautische mijl In haar eerste reis in augustus 1628e De Vasa werd bijna vergeten, toen weer in de late jaren 1950, net buiten de haven van Stockholm. Een uitgebreide operatie om het schip te verheffen uit de diepe wateren begon. Eindelijk, in 1987, kon de Vasa Museum haar deuren opent voor het publiek.

Tijdens een bezoek als dit, de verschillende onderwerpen onze landen Havering gemeen word vrij duidelijk. Ook onze wederzijdse lidmaatschap van de Europese Unie verbindt ons samen, om allo vleugel ons Werk Werken aan een aantal van de grootste uitdagingen van onze tijd, zoals milieu-en klimaatverandering. Ik vind het verheugend dat we last hebben een staf niet Deze thema's ingevoerd.

Het lidmaatschap van de Europese Unie snelheid maakte het gemakkelijker om te reizen tussen onze landen. Veel mensen profiteren van Havelock deze kansen en onze landen dichter bij elkaar bewogen in het proces.

Het Verenigd Koninkrijk is nu de op twee na grootste exportmarkt voor Zweedse bedrijven, die morethan 7 procent van de totale export van Zweden, en het is de op vier na grootste importmarkt voor Zweden. Onze dynamische handelsbetrekkingen met het Verenigd Koninkrijk hebben ongetwijfeld bijgedragen aan de sterke economische groei van Zweden, maar evenzeer onze bedrijven maken gebruik van een groot aantal Britten en op deze manier bijdragen aan de Britse economie. Beide bestuur moet zijn-zich in voor vrije handel en een open handelsklimaat.

De Britse Nordic-Baltic-top in Stockholm, broeden dit jaar, laat ons zien hoeveel we van kanker te leren van ervaringen elkaar van de aanpak van gemeenschappelijke uitdagingen in onze societies.The Olympische Spelen zijn een ander goed voorbeeld van de gebeurtenissen die mensen mee uit verschillende landen bij elkaar; een gedeelde niet tot het sport-koppeling mensen op een positieve manier.

Mijn familie en ik zijn altijd blij om de Olympische spelen bij te wonen en wedstrijden te volgen over de hele wereld.Voordat de Olympische Spelen beginnen kijken de koningin en ik erg uit naar ons bezoek aan Londen in mei. We zijn natuurlijk erg blij om mee te doen aan de viering van Hare Majesteit de Koningin de 60 jaar op de troon.

Totdat we zien elkaar weer later dit voorjaar, de koningin en ik verzoeken u vriendelijk om onze beste wensen over te brengen aan Hare Majesteit de Koningin en aan de andere leden van het Koninklijk Huis.

Dank U wel!

Bewerkingen ongedaan maken

"... We zijn allemaal bedoeld om te stralen, zoals kinderen dat doen. We zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, tot uitdrukking te brengen.
Dit is niet slechts weggelegd voor een enkeling van ons, maar voor ons allen!
Als we ons eigen licht laten schijnen, geven we onbewust anderen de vrijheid dit ook te doen! ..."

Nelson Mandela

"Creativity is allowing yourself to make mistakes.

Art is knowing which ones to keep."

Scott Adams

P.s. In het Quiz topic vindt je weer een nieuwe quiz! Dit keer een vragenquiz met als onderwerp Noorwegen! Lever je antwoorden per PB bij mij in voor 22 mei!

#31 Maxima

Maxima

Troonsopvolger

• Super Member
  • 7176 berichten

Geplaatst 24 maart 2012 - 15:01

Carl Gustaf en Silvia zullen dus aanwezig zijn in Londen bij de viering van het jubileum van the Queen!

accO620f.jpg  8419203.jpg 

#32 Maxima

Maxima

Troonsopvolger

• Super Member
  • 7176 berichten

Geplaatst 24 maart 2012 - 15:25

Foto's Daylife van vandaag: http://news.daylife....charles+camilla

Foto's PPE van vandaag: http://www.ppe-agenc...arch=24-03-2012 Stockholm

accO620f.jpg  8419203.jpg 

#33 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6516 berichten

Geplaatst 24 maart 2012 - 15:32

Carl Gustaf en Silvia zullen dus aanwezig zijn in Londen bij de viering van het jubileum van the Queen!

Inderdaad! :D Leuk, dat weten we dan dus alvast.
Dan verwacht ik ook de Noorse en Zweedse koninklijke paren (hoewel mijn gespeculeer natuurlijk niet in dit topic hoort, sorry!)

"... We zijn allemaal bedoeld om te stralen, zoals kinderen dat doen. We zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, tot uitdrukking te brengen.
Als we ons eigen licht laten schijnen, geven we onbewust anderen de vrijheid dit ook te doen! ..."

Nelson Mandela

Scott Adams

P.s. In het Quiz topic vindt je weer een nieuwe quiz! Dit keer een vragenquiz met als onderwerp Noorwegen! Lever je antwoorden per PB bij mij in voor 22 mei!

#34 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6516 berichten

Geplaatst 24 maart 2012 - 17:01

Op deze foto van de lunch zien we ook prinses Christina en haar man Tord!

Geplaatste Afbeelding
Getty

Nelson Mandela

Scott Adams

#35 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6516 berichten

Geplaatst 24 maart 2012 - 17:06

Ik denk dat we het inderdaad al eens hebben gezien in het begin van haar zwangerschap

Het jurkje lijkt heel erg op het jurkje dat ze in augustus 2011 droeg tijdens de uitreiking van de Junior Water Prize Award Ceremony in Stockholm. Maar ik weet niet zeker of 't dezelfde is, ik denk 't toch net niet...

Nelson Mandela

Scott Adams

#36 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24825 berichten

Geplaatst 25 maart 2012 - 14:10

Geplaatste Afbeelding

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers