Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Kroonprinses Victoria bevallen van dochter

23 februari 2012

• Log in om te reageren
275 reacties op dit onderwerp

#261 Someone

Someone

Majesteit

• Administrators
  • 38337 berichten
  • Interests:De niet-standaard vorstenhuizen.

Geplaatst 02 maart 2012 - 19:47

Ze was inderdaad 21 februari nog aan het werk. Misschien heeft ze nu tot de zomer, haar verjaardag verlof? Ik hoorde pas ook iemand die tot 8 maanden had doorgewerkt om langer na de bevalling verlof te hebben.

De Zweedse regels zijn sowieso anders. Nederland is een van de weinige landen waarbij je voor je uitgerekende datum verplicht minimaal 4 weken vrij moet nemen (als je in loondienst bent). Zweden staat bekend als het land met het ruimhartigste ouderschapsverlof (ze maken namelijk formeel geen onderscheid tussen verlof voor vader of moeder; dat mogen de ouders zelf indelen). Gezamenlijk kunnen ze 16 maanden betaald verlof opnemen; wel is er een restrictie, namelijk dat van die 16 maanden er minimaal 2 worden opgenomen door de ouder die het minste verlof opneemt (in de meeste gevallen de vader). Overigens valt hier voor Nederlandse begrippen zowel het zwangerschapsverlof als het evt. ouderschapsverlof onder. Het mag namelijk opgenomen worden t/m de 8e verjaardag van het kind.

Today I choose to hear Your voice and live - Today I choose to follow You
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

#262 Rianne

Rianne

Prinses

• Super Member
  • 1067 berichten
  • Interests:Prinses Máxima
    Kleding van de royals

Geplaatst 03 maart 2012 - 11:04

Ik vind Victoria ook snel weer op de been. Alhoewel ik zelf 14 dagen na de bevalling ook alweer naar een verjaardagfeestje ging. Die dag daarna heb ik voor het eerst gewandeld.

Misschien dat ze alleen voor de foto even naar buiten zijn gegaan, ik neem aan dat ze geen uren gewandeld hebben. Dat is zelfs slecht voor je als je net bevallen bent, je moet het opbouwen.

In Denemarken vind ik dat ook altijd snel. Net als Mary met de tweeling, en Marie laatst met haar dochtertje. Drie dagen na je bevalling rondlopenen de pers te woord staan. Ik vond de kraamvisite soms al te druk, ik snap niet hoe ze dat doen!

En wat de baby betreft, als het inderdaad boven het geboortegewicht is en het groeit goed mogen ze al naar buiten, als ze maar wel altijd een mutsje dragen en goed zijn ingepakt, en de kinderwagen eventueel voorverwarmen met een kruikje.

~

Jesper

een lief klein mannetje

die mijn leven heeft verrijkt

wat een zegen om zijn mama te mogen zijn

~

#263 royalfanvivian

royalfanvivian

Majesteit

• Super Member
  • 11113 berichten
  • Interests:Alle Oranjes!

Geplaatst 03 maart 2012 - 12:00

Wat ook nog zou kunnen: Misschien lag het prinsesje wel helemaal niet in die kinderwagen :P
Juliana : "Ik hou niet van prrrotocól, dat is gewoon m'n natuurlijke vijand!"

Geplaatste Afbeelding

Awards 2007 t/m 2009 - Website: http://www.royalfanvivian.nl/

#264 Amaliaatje

Amaliaatje

Dedicated follower of Royalty + ATR reporter

• Super Member
  • 14755 berichten
  • Interests:Alle Europese royals, maar vooral Máxima en Diana!

Geplaatst 03 maart 2012 - 12:05

Net zomin als ze in de maxi cosi lag :risata:

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Geplaatste Afbeelding

#265 Sophie

Sophie

The Princess of Wales

• Root Admin
  • 3609 berichten
  • Interests:Mode, juwelen, prinses Máxima en prinses Diana.

Geplaatst 03 maart 2012 - 13:27

In heel Scandinavië is het trouwens de regel dat vrouwen, als de bevalling goed is verlopen en met moeder en kind alles goed is, het ziekenhuis binnen 24 uur verlaten. Dat Mary en Marie van Denemarken drie dagen in het ziekenhuis bleven is dus niet de normale gang van zaken.

"Ende zy reeden op bocken gezeeten door de nagt" - De Bokkenrijders
Marilyn Monroe: "Diamonds are a girls best friend!"
Leonardo da Vinci: "Learning never exhausts the mind."
Favorieten: *~ prinses Diana *~ prinses Máxima *~ hertogin Catherine *~ Queen Victoria *~ Keizerin Sissi ~*
Wil je mede-blogger worden? - stuur me een PB-tje

#266 sjetajiem

sjetajiem

Hoogheid

• Super Member
  • 978 berichten

Geplaatst 03 maart 2012 - 14:02

Ik geloof dat het wel anders is als er een tweeling wordt geboren of als de babies geel zijn.
Ik vond het laatste kindje van Marie tamelijk geel op video en foto.

#267 Someone

Someone

Majesteit

• Administrators
  • 38337 berichten

Geplaatst 05 maart 2012 - 01:10

Ik geloof dat het wel anders is als er een tweeling wordt geboren of als de babies geel zijn.
Ik vond het laatste kindje van Marie tamelijk geel op video en foto.

Christian was ook geel na zijn geboorte!

Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

#268 Ilse

Ilse

Ilse Coline

• Super Member
  • 18282 berichten

Geplaatst 16 maart 2012 - 19:07

Op 16 mei wordt ze gedoopt.
http://api.viglink.com/api/click?format=go&key=95548d06b1f9b524a1f5ab6f4eac193f&loc=http%3A%2F%2Fmembers3.boardhost.com%2FOranjes%2Fmsg%2F1331895076.html&v=1&libid=1331922236430&out=http%3A%2F%2Fsvenskdam.se%2F2012%2F03%2Fsvensk-damtidning-avslojar-estelle-dops-den-16-maj%2F&ref=http%3A%2F%2Fmembers3.boardhost.com%2FOranjes%2F&title=Glittering%20Royal%20Events%20Message%20Board%3A%20Princess%20Estelle's%20christening&txt=http%3A%2F%2Fsvenskdam.se%2F2012%2F03%2Fsvensk-damtidning-avslojar-estelle-dops-den-16-maj%2F&jsonp=vglnk_jsonp_13319222338562

#269 Amaliaatje

Amaliaatje

• Super Member
  • 14755 berichten

Geplaatst 16 maart 2012 - 19:27

Volgens de Vorsten die vandaag in de bus lag zijn de babyfoto's door Daniel gemaakt (had ik dan toch gelijk...)

Geplaatste Afbeelding

#270 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6526 berichten

Geplaatst 16 maart 2012 - 22:20

Op 16 mei wordt ze gedoopt.

Wat een aparte dag voor een doop, op woensdag (de woensdag voor Hemelvaart)...
Is 't al bevestigd door het paleis, of is het wat het blad denkt? Op de website of facebook van de Zweedse royals kan ik 't niet vinden namelijk ;)

"... We zijn allemaal bedoeld om te stralen, zoals kinderen dat doen. We zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, tot uitdrukking te brengen.
Dit is niet slechts weggelegd voor een enkeling van ons, maar voor ons allen!
Als we ons eigen licht laten schijnen, geven we onbewust anderen de vrijheid dit ook te doen! ..."

Nelson Mandela

"Creativity is allowing yourself to make mistakes.

Art is knowing which ones to keep."

Scott Adams

P.s. In het Quiz topic vindt je weer een nieuwe quiz! Dit keer een vragenquiz met als onderwerp Noorwegen! Lever je antwoorden per PB bij mij in voor 22 mei!

#271 Amaliaatje

Amaliaatje

• Super Member
  • 14755 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 21:16

Le baptême de la princesse Estelle de Suède aura lieu le 20 mai

Volgens Royautes op twitter is de doop de 20e mei, da's een zondag...

Het paleis heeft nog niets medegedeeld toch?

Geplaatste Afbeelding

#272 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6526 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 21:38

Volgens Royautes op twitter is de doop de 20e mei, da's een zondag...

Het paleis heeft nog niets medegedeeld toch?

Dat lijkt me op zich een meer logische datum, op een zondag! ^_^
Maar aan de andere kant, de dochter van Marie en Joachim van Denemarken wordt in ieder geval op 20 mei gedoopt, da's dan misschien niet handig. Maar dat ligt natuurlijk aan wie aanwezig zullen zijn. En ik acht de kans groot dat Mary en Frederik naar beide dopen zullen gaan, als ze niet op dezelfde dag zijn dan ;)

Het paleis heeft inderdaad nog niets laten weten inderdaad...

"... We zijn allemaal bedoeld om te stralen, zoals kinderen dat doen. We zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, tot uitdrukking te brengen.
Als we ons eigen licht laten schijnen, geven we onbewust anderen de vrijheid dit ook te doen! ..."

Nelson Mandela

Scott Adams

P.s. In het Quiz topic vindt je weer een nieuwe quiz! Dit keer een vragenquiz met als onderwerp Noorwegen! Lever je antwoorden per PB bij mij in voor 22 mei!

#273 stephanie

stephanie

Majesteit

• Super Member
  • 24891 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 22:33

Zou mij ook verbazen moest het ook op 20 mei zijn. Ik verwacht dat Frederik en Mary op beide dopen aanwezig zijn.
Geplaatste Afbeelding

The only person you are destined to become is the person you decide to be

Every dream begins by taking one step

#274 Fanvanmáxima

Fanvanmáxima

Princesa de Holanda

• Super Member
  • 6414 berichten
  • Interests:Máxima, Annette, Martha Louise, Mary en Catherine.

Geplaatst 19 maart 2012 - 08:13

Er is nog niets officieel bekend gemaakt door het hof. Veel mensen namen het nieuws over, maar ik zou gewoon even wachten op nieuws van het hof.

May flowers always line your path and sunshine light your day. May songbirds serenade you every step along the way.
May a rainbow run beside you in a sky that's always blue.
And may happiness fill your heart each day your whole life through.
Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding
Kijk ook eens op mijn site: www.fanvanmaxima.nl

#275 Someone

Someone

Majesteit

• Administrators
  • 38337 berichten

Geplaatst 19 maart 2012 - 19:33

Heel vreemd wanneer ze precies dezelfde datum zouden prikken als de doop van het Deense prinsesje. Koninklijke dopen vinden niet altijd op zondag plaats, dus op een andere dag in de week zou op zich kunnen.

Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

#276 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6526 berichten

Geplaatst 21 maart 2012 - 21:30

Ik weet niet of dit berichtje hier staat, heb niet het hele topic door gespit, maar Margrethe en het kroonprinselijk paar hebben VIctoria en Daniel gefeliciteerd met de geboorte van Estelle en het volgende bericht werd vrijgegeven door het Deens koninklijk huis. Ik dacht dat her hier nog niet stond...:

Det danske Kongehus glæder sig på den svenske kongefamilies vegne efter, at det svenske Hof i dag har meddelt, at Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Victoria er nedkommet med en velskabt datter.

Hendes Majestæt Dronningen har sendt lykønskningstelegrammer til det svenske Kongepar samt til de nybagte forældre.

Kronprinsparret har også udtrykt deres glæde og sendt blomster til Deres Kongelige Højheder Kronprinsesse Victoria og Prins Daniel.

kongehuset.dk

Vertaling:
Het Deense koninklijk huis is blij voor de Zweedse koninklijke familie, nadat het Hof heeft medegedeeld dat Hare Koninklijke Hoogheid kroonprinses Victoria bevallen is van een gezonde dochter.

Hare Majesteit de Koningin heeft een felicitatietelegram gestuurd naar het Zweedse koningspaar en de jonge ouders.

Het kroonprinselijk paar heeft ook hun vreugde geuit en een bloemstk gestuurd naar hunne koninklijke hoogheden kroonprinses Victoria en prins Daniel.

Nelson Mandela

Scott Adams

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers