Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Koning Simeon en Koningin Margarita

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp

#41 S175

S175

Sanne

• Super Member
  • 6521 berichten

Geplaatst 08 augustus 2012 - 18:32

Volgens mij ligt hij al weer in het ziekenhuis en is hij even thuis geweest. Volgens de engelse wikipedia pagina van Kardam is hij in januari 2009 uit het ziekenhuis ontslagen was en thuis aan het herstellen. Toen kon hij staan en communiceren. In januari 2010 kreeg hij een zware terugval en werd opnieuw opgenomen in het ziekenhuis en lag hij in coma. Tenminste, ik weet natuurlijk niet of 't klopt, maar dit is de bron van wikipedia. Las ook dat zijn conditie in mei 2011 licht vooruit gegaan is. Blijkbaar zijn de kinderen toen naar kostschool gestuurd zodat zij volledig kan richten op het herstel van haar man. Ik kan er niet achterkomen of hij nu nog in coma ligt of niet, het is niet duidelijk in de nieuwsberichten, op The Royal Forum las ik in het meest recente bericht, juni 2012, (gepost door iemand met als locatie Bulgarije) dat hij nog steeds in coma ligt... 't Blijft een beetje vaag...

"... We zijn allemaal bedoeld om te stralen, zoals kinderen dat doen. We zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, tot uitdrukking te brengen.
Dit is niet slechts weggelegd voor een enkeling van ons, maar voor ons allen!
Als we ons eigen licht laten schijnen, geven we onbewust anderen de vrijheid dit ook te doen! ..."

Nelson Mandela

"Creativity is allowing yourself to make mistakes.

Art is knowing which ones to keep."

Scott Adams

P.s. In het Quiz topic vindt je weer een nieuwe quiz! Dit keer een vragenquiz met als onderwerp Noorwegen! Lever je antwoorden per PB bij mij in voor 22 mei!

#42 Someone

Someone

Majesteit

• Administrators
  • 38337 berichten
  • Interests:De niet-standaard vorstenhuizen.

Geplaatst 09 augustus 2012 - 15:41

Dan zal het wikipedia geweest zijn waar ik het bericht over opnieuw in coma had gelezen; het blijft allemaal wel heel triest en ook zwaar voor zijn vrouw en kinderen.

Today I choose to hear Your voice and live - Today I choose to follow You
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

#43 Someone

Someone

Majesteit

• Administrators
  • 38337 berichten
  • Interests:De niet-standaard vorstenhuizen.

Geplaatst 09 oktober 2012 - 17:39

Hans Jacobs van royalblog heeft (oa) tsaar Simeon geïnterviewd en plaatste alvast een indruk hiervan op royalblog; ik ben erg benieuwd naar de uitgebreide interviews (met ook Alexander van Joegoslavië en Nikola van Montenegro).

Today I choose to hear Your voice and live - Today I choose to follow You
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

#44 Ilse

Ilse

Ilse Coline

• Super Member
  • 18261 berichten

Geplaatst 16 november 2012 - 11:38

Simeon is op 20 en 21 november in Roemenie waar hij leden van de koninklijke familie zal ontmoeten en een eredoctoraat zal ontvangen van de universiteit van Boekarest:
http://jurnaldeistor...i-la-bucuresti/

#45 Maxima

Maxima

Troonsopvolger

• Super Member
  • 7190 berichten

Geplaatst 21 november 2012 - 21:57

En ook op de 22e is hij in Roemenie. Hij is daar op uitnodiging van de koninklijke familie van Roemenie ivm zijn 75e verjaardag, eerder dit jaar.

Foto's van de site van Koning Simeon.
Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding
Website koning Simeon/©Daniel Angelescu

accO620f.jpg  8419203.jpg 

#46 Maxima

Maxima

Troonsopvolger

• Super Member
  • 7190 berichten

Geplaatst 22 november 2012 - 21:54

En meer foto's van het bezoek aan Roemenie!
Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding
Blog prins Radu

(Mogen deze foto's hier, of in het topic van Margareta en Radu? Ivm het eredoctoraat van koning Simeon en de uitnodiging van de Roemeensen Koninklijke familie ivm de 75e verjaardag van Simeon vond ik het meer in dit topic passen, vandaar dat ik hiet geplaatst heb).

#47 Maxima

Maxima

Troonsopvolger

• Super Member
  • 7190 berichten

Geplaatst 23 april 2013 - 07:04

Koning Simeon gaf een interview aan een Russisch tijdschrift.

2013/04/19

Koning Simeon II: Ik voel kosmopolitisch 
Interview Russische tijdschrift "Echo planetы"

Majesteit, zou ik graag ons gesprek beginnen om te onthouden je vader Tsaar Boris III . Bent u het eens dat in het Sovjettijdperk zij is opgelegd voor een onrechtvaardige, het draaien van een idee - als een trouwe bondgenoot van Hitler? 

-Totalitaire propaganda heeft veel moeite en geld om alles te verdraaien over mijn familie gemaakt, het beheer van mijn grootvader koning Ferdinand I en mijn vader Tsaar Boris III. Na 1946. hebben gecreëerd zulke mythen en suggesties die meer tijd om schoon te maken het massabewustzijn hebben. Veel feiten zijn onderdrukt, opzettelijk vervormd. Niet te vergeten hoe ze werden gepresenteerd gebeurtenissen in de geschiedenisboeken - verschillende generaties in Bulgarije zijn onderworpen aan deze propaganda. Ik heb altijd gezegd dat we moeten kalm en objectief te kijken naar de historische feiten, niet manipulatie. Gelukkig zijn er genoeg verslagen, getuigde dat zien wat er gebeurd. Er is al een nieuwe generatie van historici, jongeren die niet worden belast door de geschiedenis. Ze kijken naar de geschiedenis in een andere, eigentijdse en kan de waarheid ziften van propaganda.

Met betrekking tot uw specifieke vraag over de relatie met Hitler - dan tijden waren bijzonder complex. Zodra uw collega's vroegen me of ik was toen in de plaats van zijn vader, welke beslissing ik nam, en weet je, ik dacht eerst over hoe moeilijk het was voor echt. In staat zijn om de relatieve onafhankelijkheid van de Bulgaarse beleid in een uiterst dramatische situatie in Europa te handhaven.

In 1943. Je vader werd uitgenodigd naar Berlijn voor een gesprek met de Führer. Na zijn terugkeer, twee weken later overleed hij. Conclusie van de artsen is een acute hartaanval. Maar veel mensen in Bulgarije - toen en nu geloven dat de nazi's hadden vergiftigd Tsaar Boris III , voor zijn onvermurwbaar weigering om Bulgaarse troepen te sturen naar het Oostfront en de oorlog verklaren aan de Sovjet-Unie. Wat denk je?

- Ja, inderdaad, veel mensen denken dat al deze gebeurtenissen zijn beschikbaar. Maar weet je, het was nooit bewezen. Hard gewerkt door de jaren heen om de waarheid te vinden, maar zonder succes. En, zoals ik al zei, ik ben een pragmatisch mens, ik moet de feiten niet mythologie zien.

Je was nog maar zes jaar oud toen je vader stierf. Vertel dat aan je adjudant is verhuisd en wendde zich tot u met de woorden "Majesteit" als een koning in plaats van "Uwe Hoogheid" . Onthoud dit ogenblik ?

- Ja, dus wendden zij zich tot mij, besefte ik dat er iets was gebeurd met mijn vader.

Je kindertijd voorbij in een zeer moeilijke tijd. In 1946, aan de macht kwam communisten geliquideerd de monarchie en gevestigde republikeinse regering . september 15 Bulgarije werd uitgeroepen tot 'volksrepubliek' en op de 16e je samen met je moeder en andere familieleden hebben het land verlaten .Welke Bespaard , was het eng? Communisten konden schieten je, samen met uw dierbaren, zoals ik ooit deed in Rusland met de koninklijke familie ?

- me Terugkerend op een bijzonder moeilijk moment in de geschiedenis van mijn familie en mijn land, want tientallen mensen werden gedood, waaronder mijn oom prins Kiril. Het was echt eng. Tot op het laatste moment dat mijn moeder dacht dat het zou ons niet laten leven. Kon ons overkomt het lot van de Russische koninklijke familie.

In 1955., Toen waren ze 18 jaar geleden, volgens een vaste procedure, u verkondigd acteren Koning.Wat heeft u  

- het over de proclamatie aan de Bulgaarse volk, gaf ik in de volwassenheid. Het is een plechtige belofte, een gelofte om de mensen te dienen. Toen, in 1946. vertrokken gedwongen Bulgarije, weet ik niet aftreden. Onder de Tarnovo Grondwet, blijven verbonden met de historische missie dat ik was voorbestemd door het lot. Dit is een kwestie van plicht. Dus ik denk aan deze dag.

Je hebt hun opleiding in Bulgarije begon, heb je nog steeds in Egypte, vervolgens in Madrid, worden bestudeerd op de Militaire Academie "Valley Forge 'in de Verenigde Staten. Uw vader was orthodox, je moeder - Katholieke getrouwd u voor een Spanjaard . Kun je tegen jezelf zegt dat je bent een man van de wereld?

- In aanvulling op alles wat je gezegd wordt dat verwante mijn voorouders is gekoppeld aan zoveel landen toe, dus in plaats van het gevoel Bulgaars-kosmopolitisch.

In 2001. U keert terug naar Bulgarije. Hoe heb je deze beslissing te nemen? Wat emoties die je voelt, het stappen op eigen bodem na 55 jaar, sinds ik negen jaar oud was?

- In 2001. Ik keerde terug om te leven in Bulgarije. En ik voor het eerst kwam hier in 1996., Na een halve eeuw in ballingschap. Het was erg spannend. Ik was vooral onder de indruk vergadering, duizenden mensen gingen de straat op, het delen van mijn herinneringen in verband met mijn ouders ... ik voelde dat ondanks de propaganda, mensen het goede gevoel hebben gehouden aan zijn koning. Het werd doorgegeven van generatie op generatie in veel gezinnen. Worden opgeslagen foto's, souvenirs ... en het was zelfs gevaarlijk in die tijd. Dus, mijn terugkeer was erg emotioneel. In al die jaren weg van huis, vele malen herinnerde ik me de bergen, de natuur ... Door '89, en niemand zou suggereren dat de Koude Oorlog zou eindigen, zou de Berlijnse muur vallen, en zal de weg vrijmaken voor democratische ontwikkeling landen t.nar.sotsialisticheski blok. Ik ben blij dat ik niet alleen getuige van deze processen, en hebben de mogelijkheid om persoonlijk bij te dragen tot de terugkeer van Bulgarije in de gemeenschap van Europese staten hadden - een doel dat ook wordt gesproken mijn opa -. Koning Ferdinand in 1905, met de onafhankelijkheidsverklaring Bulgarije. Lot dus soort dingen uit die op 25 april 2005. met president Parvanov, op mijn uitnodiging, ondertekende het Verdrag betreffende de toetreding van Bulgarije tot de EU. Het was een van de prioriteiten van mijn regering. En een strategische doelstelling van Bulgarije.

In Bulgarije heb je een politieke partij aan het overwinnen van de verkiezing werd premier gecreëerd, de belasting is de verantwoordelijkheid van een van de eerste mensen in het land . Ondertussen Je bent koning, een orthodoxe man. Hoe heb je betrokkenheid staat combineren met deze twee statussen, zou niet uitweiden momenten tegenstrijdigheden ?

-Weet je, soms een grapje, ik dubbele pet op zijn hoofd. Ja, het was het moment van het combineren van de geschiedenis en de status van de minister-president. Maar ik zou niet zeggen dat het een contradictie moet zoeken. Integendeel, ik heb altijd geloofd dat het niet belangrijk is welke positie iemand serveren zijn land. Toen ik nam deze zware verantwoordelijkheid, werd het land verscheurd door een conflict ingesteld na '89 bipolaire partijen model, zijn de spanningen hoog geweest. Het was nodig om het land te stabiliseren, om buitenlandse investeringen aan te trekken, om politieke fan van bestuurlijke hervormingen uit te breiden kunnen meer steun krijgen. Last but not least hebben we wat werk op de internationale prestige van Bulgarije niet doen. Dit zal een beugel openen voor herinnert eraan dat de betrekkingen tussen Bulgarije - Rusland onbevredigend waren en dat het wordt bezocht Moskou aan het begin van mijn administratie, was er veel werk en ik heb geen tijd om zich te concentreren op de vraag of er een conflict is tussen mijn historische gehad titel en de post van premier.Immers, ik ben een Bulgaarse burger en als zodanig ben ik blij dat ik mijn land zou kunnen helpen in een moeilijke tijd.

Wat vind je van het vooruitzicht van de terugkeer van de monarchie in Bulgarije ?

-Dit is een kwestie die zorgvuldig moet worden gezegd, om te kijken aan alle kanten. Het feit is dat de moderne Europese monarchieën gedijen. Dit zijn moderne landen met een hoge levensstandaard en gevestigde democratische praktijken. Maar als onze maatschappij klaar is voor een dergelijke stap, dat is een ander onderwerp helemaal.

Vertel ons over uw kinderen. Je hebt 5-4 zonen en een dochter. Wat doen ze?

Ja, mijn familie is groot. Ik ben blij dat mijn vrouw, koningin Margaret, in geslaagd om kinderen beter te voeden, om hen een goede opleiding. Vandaag de dag, elk met hun beroep, carrière, familie. De meeste wonen in Madrid.Wanneer heb je de mogelijkheid houden om naar Bulgarije te komen en ontdek nieuwe mooie plekjes.

Mijn tweede zoon, Kirill, en mijn dochter Kalina niet daar. Hij was in Londen, en ze - in Marokko. Onlangs in Sofia met zijn familie en ontving Bulgaarse staatsburgerschap. Haar zoon Simeon Hassan - ook. Mijn dochter is geïnteresseerd in Bulgaarse folklore verzamelen van kostuums uit verschillende delen van Bulgarije en het is ook heel goed in het paardrijden en haar droom is om te concurreren namens Bulgarije.

Denk je relaties met leden van de Europese koninklijke families te onderhouden ? 

- Ja, natuurlijk. We hebben een hechte relatie, maar met de meesten van ons verbinden en verwantschap. Zal u eraan herinneren dat de Russische keizer Nicolaas II deed peetvader van mijn vader.

Bulgarije en Rusland zijn natuurlijke bondgenoten lang geassocieerd met een gemeenschappelijke geschiedenis en geloof. Wat denk je dat vandaag verenigt onze landen? Wat scheidt ons? 

-Ik heb altijd gedacht dat de relaties tussen Bulgarije en Rusland moet worden ondersteund om te ontwikkelen op alle gebieden. Juist omdat, zoals u zegt, zijn verbonden met de geschiedenis en geloof. In de geglobaliseerde wereld van vandaag, er zijn veel dingen die ons dichter kan brengen - vooral in economie en cultuur. Blij relatie geleidelijk verschoven naar een pragmatische basis van wederzijds belang. Ik zou graag zijn officiële bezoek herinneren aan Moskou in contact met je politici en diplomaten, en ik zie de mogelijkheden voor uitwisseling is veel groter dan wat er tot nu toe is bereikt. En als voor wat ons scheidt - wij zullen u het juiste antwoord - Ik probeer altijd te zoeken naar wat brengt mensen samen. Deze benadering vind ik meer nuttig en effectief.

Kingsimeon

Sorry voor het grijze blog, ik weet niet hoe ik dat weg moet krijgen.

adw9hfBC.jpg

King Simeon

#48 Maxima

Maxima

Troonsopvolger

• Super Member
  • 7190 berichten

Geplaatst Gisteren, 19:15

Op 4 en 5 mei vierden koning Simeon en koningin Margarita Pasen.

abroBhWi.jpg adoQRb7o.jpg aczR152b.jpg abjZGJyi.jpg abdb0FMv.jpg adhVEShT.jpg abjirR3e.jpg abtZf35n.jpg abragDoc.jpg abdQRide.jpg ablihOcA.jpg adlmcO3B.jpg adfa7JvI.jpg acyx9fxN.jpg acvbfIC9.jpg acyoROaI.jpg adwrdal7.jpg adeEa5Wd.jpg abkJmeTn.jpg abiwZ3pk.jpg acjfQmbm.jpg

KingSimeon

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers