All Things Royal: Kwestie Edwin de Roy van Zuydewijn - All Things Royal

Ga naar inhoud

• (24 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Kwestie Edwin de Roy van Zuydewijn Score Topic: -----

#61 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent
  • Groep: Super Member
  • Lid geworden: 17-november 05

Gepost 03 januari 2006 - 13:12

Bekijk Post Someone, op Jan 3 2006, 01:03 PM, zei:

Over wie wordt eigenlijk getwijfeld? Vanaf Wilhelmina lijkt me de zaak duidelijk (uit wiens buik het kind kwam...). Als er ergens onduidelijkheden zijn over de afstamming moet dat dus bij Willem II, III of Wilhelmina zijn, toch?

Er wordt ook niet getwijfeld uit wiens buik Wilhelmina kwam, er wordt getwijfeld aan wie dat mede veroorzaakt heeft. :D Maar volgens mij is dat gewoon koning Willem III geweest.
0

#62 Gebruiker is offline   Bertine 

• Troonspretendent

Gepost 03 januari 2006 - 13:29

Bekijk Post Arjan, op Jan 3 2006, 01:12 PM, zei:

Er wordt ook niet getwijfeld uit wiens buik Wilhelmina kwam, er wordt getwijfeld aan wie dat mede veroorzaakt heeft. :D Maar volgens mij is dat gewoon koning Willem III geweest.

:D Leuk uitgedrukt Arjan :D Ik ben benieuwd wat Edwin er van 'gezien' heeft... :P
0

#63 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit
  • Groep: Administrators
  • Interests:De niet-standaard vorstenhuizen.

Gepost 03 januari 2006 - 13:59

Lijkt mij inderdaad ook! Emma lijkt me er ook de vrouw niet naar om andere mannen toe te laten...

Maar nog steeds snap ik dan het onderzoek van Edwin niet. Wat helpt het om Emma's oma hierbij te betrekken?
0

#64 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent

Gepost 03 januari 2006 - 14:12

Bekijk Post Someone, op Jan 3 2006, 01:59 PM, zei:

Lijkt mij inderdaad ook! Emma lijkt me er ook de vrouw niet naar om andere mannen toe te laten...

Maar nog steeds snap ik dan het onderzoek van Edwin niet. Wat helpt het om Emma's oma hierbij te betrekken?

Volgens mij heeft het ermee te maken dat het makkelijker is om DNA te vergelijken met een voorouder is vrouwelijke lijn, wat het geval is in deze situatie. Het zou trouwens gaan om vorstin Helena van Waldeck en Pyrmont, geboren prinses van Nassau, de moeder van koningin Emma. Wat me al helemaal niet duidelijk is, is hoe Edwin aan het DNA van koningin Emma's moeder is gekomen... Ik word een beetje moe van die man, wat wil hij nou bereiken? De huidige koninklijke familie is sowieso legitiem en prinses Margarita zal, neem ik aan, niet bij hem terugkeren. Er valt niets meer te winnen voor hem, behalve dan misschien een in het nauw gedreven koninklijke familie en de opbrengsten van zijn boeken, waarvan ik betwijfel of veel mensen het zullen kopen.
0

#65 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit

Gepost 04 januari 2006 - 11:39

Bekijk Post Arjan, op Jan 3 2006, 02:12 PM, zei:

Volgens mij heeft het ermee te maken dat het makkelijker is om DNA te vergelijken met een voorouder is vrouwelijke lijn, wat het geval is in deze situatie. Het zou trouwens gaan om vorstin Helena van Waldeck en Pyrmont, geboren prinses van Nassau, de moeder van koningin Emma. Wat me al helemaal niet duidelijk is, is hoe Edwin aan het DNA van koningin Emma's moeder is gekomen... Ik word een beetje moe van die man, wat wil hij nou bereiken? De huidige koninklijke familie is sowieso legitiem en prinses Margarita zal, neem ik aan, niet bij hem terugkeren. Er valt niets meer te winnen voor hem, behalve dan misschien een in het nauw gedreven koninklijke familie en de opbrengsten van zijn boeken, waarvan ik betwijfel of veel mensen het zullen kopen.

OK, dat snap ik, maar als het gaat om de illegitimiteit van Wilhelmina's vader, dan heb je toch niks aan DNA van haar moeders familie?
0

#66 Gebruiker is offline   The Watcher 

• Troonspretendent
  • Groep: Moderator

Gepost 04 januari 2006 - 12:27

Een member van de BRMB, henri m. heeft een e-mail na de (republikeinse) onderzoeker gestuurd met wat vragen en deze Peter Nugter heeft geantwoord. Omdat een bericht op de BRMB over het algemeen na ca. 2 weken weer van de messageboard verdwijnt, plaats ik zijn bericht hier. Het zou zonde zijn als deze nuttige informatie zou verdwijnen.

"Beste Henri,

Dank voor je mail. Je geeft er mee aan, dat er nog Nederlanders zijn, die dit onderwerp interessant vinden. Ik ken je niet, dus verwacht niet allerlei onthullingen hier, maar wel het volgende ...

1) De tot nog toe weergegeven journalistieke verslagen zijn beneden alle peil, maar daar kan ik niets aan doen. Van SBS of De Telegraaf kun je niet meer verwachten. Het gaat hen om sensatie en niet over de "ins" en "outs" van bijv. mitochondriaal DNA, Y-chromosomen, markers, waarschijnlijkheidsleer etc. Geloof me, in het onderzoek zelf komt dat wél allemaal voor. NOVA zou een betere plek zijn, maar die hebben te veel belang bij een goede verstandhouding met de RVD.

2) Je hebt gelijk, dat het matchen van Helena van Nassau - Margarita de Bourbon de Parme OP ZICH niets te maken heeft met de centrale vraag of Beatrix voldoet aan het vereiste in Art. 24 van de Grondwet.
Chapeau!
Dat was echter bij DIT onderzoek ook niet de bedoeling! Aangezien wij nl. niet rechtstreeks op ons doel kunnen afgaan (een korte afdaling in de tombe in Delft, in het bezit van enig monster-materiaal en wat gereedschap van de Hubo), moeten wij steeds kleine stukjes verwantschap proberen aan te tonen; BIJ VOORKEUR langs een zuiver manlijke of zuiver vrouwelijke lijn. Het zal je bekend zijn, dat je inderdaad niet zo maar iemand in een stamboom kan matchen met zo maar iemand heel ergens anders in die boom, vooral als je te vaak "van geslacht moet wisselen".

Het bijzondere van Helena van Nassau - Margarita de Bourbon de Parme zit hem in de omstandigheid, dat wij hier een lijn hebben van 5 moeders-dochters en wij wilden weten, of Wilhelmina wel de dochter is van EMMA (dus hier is de vraag NIET of zij de dochter is van Willem III !!!!!!). Dit is uiteraard ook aan de pers meegedeeld, maar daar is niets van over gebleven. Deze vormen van - laat ik het maar noemen - "vrouwelijk" bedrog worden nog al eens over het hoofd gezien. Men richt zich - vaak terecht - meer op de hoerende-en-snoerende mannen.

3) Wij zijn inderdaad afhankelijk van veel in Duitsland en elders wonende nazaten van Willem I (ruim 400 legitieme, waarvan ruim 200 nu nog in leven + ca. 400 al-of-niet-bewezen "bastaarden"). Je opmerking mbt groothertogin Sophie van Saksen-Weimar en Eisenach is terecht, maar niet volledig. Er zijn nog veel meer (niet altijd bekende) takken. Met allemaal weer specifieke problemen.

4) Een ding wil ik je wel verklappen ... de Ranitz is NIET de vader van Wilhelmina. 99, 995 % zeker.

Leuk om eens mail te krijgebn van een echt geïnteresseerde! Wat ben je trouwens van beroep? Iets te maken met de geneeskunde, journalist?

Hartelijke groeten van Peter Nugter.

Rechtstreekse link naar bericht: http://members3.boardhost.com/Beneluxroyal...1136324813.html

Wat foto's die ook van de BRMB vandaan komen, om te vergelijken of ze een beetje op elkaar lijken

1: Emma en Wilhelmina
2: Willem III
3: Wilhelmina
4: Emma
5: Wilhelmina en Hendrik

Bijgesloten bestand(en)

• Bijgevoegd bestand  1.jpg (34,38K )
    Aantal downloads : 9
  • Bijgevoegd bestand  6.jpg (59,53K )
    Aantal downloads : 17
  • Bijgevoegd bestand  3.jpg (53,54K )
    Aantal downloads : 11
  • Bijgevoegd bestand  4.jpg (99,6K )
    Aantal downloads : 9
  • Bijgevoegd bestand  5.jpg (30,12K )
    Aantal downloads : 12

0

#67 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger
  • Lid geworden: 18-november 05

Gepost 04 januari 2006 - 13:27

Het bijzondere van Helena van Nassau - Margarita de Bourbon de Parme zit hem in de omstandigheid, dat wij hier een lijn hebben van 5 moeders-dochters en wij wilden weten, of Wilhelmina wel de dochter is van EMMA (dus hier is de vraag NIET of zij de dochter is van Willem III !!!!!!). Dit is uiteraard ook aan de pers meegedeeld, maar daar is niets van over gebleven. Deze vormen van - laat ik het maar noemen - "vrouwelijk" bedrog worden nog al eens over het hoofd gezien. Men richt zich - vaak terecht - meer op de hoerende-en-snoerende mannen.

Nu weer of ze de dochter is van Emma???????? Wordt steeds vreemder
0

#68 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit

Gepost 04 januari 2006 - 14:45

Dus toch wel...
0

#69 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger

Gepost 04 januari 2006 - 17:22

Ja, ik vind het echt steeds vreemder worden. :hammer:
0

#70 Gebruiker is offline   The Watcher 

• Troonspretendent
  • Groep: Moderator

Gepost 04 januari 2006 - 18:08

Vreemd is het :mellow:

Wat bereik je er mee als je weet dat Emma niet de moeder was? Wat me trouwens hoogst onwaarschijnlijk lijkt, want dan moet ze maandenlang een zwangerschap faken met al het hofpersoneel de hele dag om haar heen.

Daarnaast hebben Emma en Wilhelmina uiterlijk toch overeenkomsten. Net zoals bijv. Juliana best wel lijkt op Willem III (in haar gezicht). En Wilhelmina heeft toch ook een beetje het karakter meegekregen van haar vader.
0

#71 Gebruiker is offline   Sophie 

• The Princess of Wales
  • Bekijk Album
  • Groep: Root Admin
  • Lid geworden: 16-november 05
  • Interests:Prinses Máxima en prinses Diana.

Gepost 04 januari 2006 - 23:41

Maar bovendien staat vast dat Willem III vader is, dus is er niks aan de hand. Beatrix blijft wettig :)
0

#72 Gebruiker is offline   Patrick 

• Hoogheid

Gepost 06 januari 2006 - 22:56

Bekijk Post Sophie, op Jan 4 2006, 11:41 PM, zei:

Maar bovendien staat vast dat Willem III vader is, dus is er niks aan de hand. Beatrix blijft wettig :)

maar je kan wel zeggen dat het originele oranje bloed tegenwoordig, zeker bij amalia, ver te zoeken is met al die buitenlandse echtenoten/echtgenotes. Zo is amalia al 50% argentijns, de rest is van alles en nog wat....
0

#73 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger

Gepost 07 januari 2006 - 12:03

Vooral Duits
0

#74 Gebruiker is offline   Nienke 

• Troonpretendent
  • Interests:Royalty !!!

Gepost 07 januari 2006 - 12:06

Bekijk Post jo_oranje, op Jan 7 2006, 12:03 PM, zei:

Vooral Duits

En wat Russisch (via Anna Paulowna en haar zus Catharina). Officieel zit er vooral Duits bloed in, omdat hun vader Tsaar Paul van Rusland officieel de zoon is van Tsaar Peter III en zijn vrouw Keizerin Catharina II, maar het is wel duidelijk dat Peter III (van geboorte een prins von Holstein-Gottorp) de vader niet was, maar een russische minnaar van Catharina II.
0

#75 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit

Gepost 07 januari 2006 - 21:44

Bekijk Post jo_oranje, op Jan 7 2006, 12:03 PM, zei:

Vooral Duits

Denk alleen maar aan Claus en inderdaad aan al het Duitse bloed wat er al door Beatrix aderen stroomde (ook meer dan de helft; als je het zo kunt zeggen tenminste).
0

#76 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger

Gepost 08 januari 2006 - 11:42

Bekijk Post Someone, op Jan 7 2006, 09:44 PM, zei:

Denk alleen maar aan Claus en inderdaad aan al het Duitse bloed wat er al door Beatrix aderen stroomde (ook meer dan de helft; als je het zo kunt zeggen tenminste).

Hendrik --> Duits, Bernhard --> Duits, Claus --> Duits
0

#77 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent

Gepost 08 januari 2006 - 16:17

Bekijk Post Someone, op Jan 7 2006, 09:44 PM, zei:

Beatrix heeft eigenlijk alleen maar Duits bloed, met een beetje Russisch bloed via de Romanovs, maar ook dat Romanov-bloed is eigenlijk Duits.
0

#78 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger

Gepost 08 januari 2006 - 16:27

Klopt....
0

#79 Gebruiker is offline   Nienke 

• Troonpretendent
  • Interests:Royalty !!!

Gepost 08 januari 2006 - 22:09

Bekijk Post Arjan, op Jan 8 2006, 04:17 PM, zei:

Beatrix heeft eigenlijk alleen maar Duits bloed, met een beetje Russisch bloed via de Romanovs, maar ook dat Romanov-bloed is eigenlijk Duits.

Zie mijn post hierboven: er zit waarschijnlijk helemaal geen Romanov bloed in :P
0

#80 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger

Gepost 22 januari 2006 - 11:44

Tsja, maar "officieel" *AHUM* dus wel... ;)
0

Deel dit topic:

• (24 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten