Een member van de BRMB, henri m. heeft een e-mail na de (republikeinse) onderzoeker gestuurd met wat vragen en deze Peter Nugter heeft geantwoord. Omdat een bericht op de BRMB over het algemeen na ca. 2 weken weer van de messageboard verdwijnt, plaats ik zijn bericht hier. Het zou zonde zijn als deze nuttige informatie zou verdwijnen.
"Beste Henri,
Dank voor je mail. Je geeft er mee aan, dat er nog Nederlanders zijn, die dit onderwerp interessant vinden. Ik ken je niet, dus verwacht niet allerlei onthullingen hier, maar wel het volgende ...
1) De tot nog toe weergegeven journalistieke verslagen zijn beneden alle peil, maar daar kan ik niets aan doen. Van SBS of De Telegraaf kun je niet meer verwachten. Het gaat hen om sensatie en niet over de "ins" en "outs" van bijv. mitochondriaal DNA, Y-chromosomen, markers, waarschijnlijkheidsleer etc. Geloof me, in het onderzoek zelf komt dat wél allemaal voor. NOVA zou een betere plek zijn, maar die hebben te veel belang bij een goede verstandhouding met de RVD.
2) Je hebt gelijk, dat het matchen van Helena van Nassau - Margarita de Bourbon de Parme OP ZICH niets te maken heeft met de centrale vraag of Beatrix voldoet aan het vereiste in Art. 24 van de Grondwet.
Chapeau!
Dat was echter bij DIT onderzoek ook niet de bedoeling! Aangezien wij nl. niet rechtstreeks op ons doel kunnen afgaan (een korte afdaling in de tombe in Delft, in het bezit van enig monster-materiaal en wat gereedschap van de Hubo), moeten wij steeds kleine stukjes verwantschap proberen aan te tonen; BIJ VOORKEUR langs een zuiver manlijke of zuiver vrouwelijke lijn. Het zal je bekend zijn, dat je inderdaad niet zo maar iemand in een stamboom kan matchen met zo maar iemand heel ergens anders in die boom, vooral als je te vaak "van geslacht moet wisselen".
Het bijzondere van Helena van Nassau - Margarita de Bourbon de Parme zit hem in de omstandigheid, dat wij hier een lijn hebben van 5 moeders-dochters en wij wilden weten, of Wilhelmina wel de dochter is van EMMA (dus hier is de vraag NIET of zij de dochter is van Willem III !!!!!!). Dit is uiteraard ook aan de pers meegedeeld, maar daar is niets van over gebleven. Deze vormen van - laat ik het maar noemen - "vrouwelijk" bedrog worden nog al eens over het hoofd gezien. Men richt zich - vaak terecht - meer op de hoerende-en-snoerende mannen.
3) Wij zijn inderdaad afhankelijk van veel in Duitsland en elders wonende nazaten van Willem I (ruim 400 legitieme, waarvan ruim 200 nu nog in leven + ca. 400 al-of-niet-bewezen "bastaarden"). Je opmerking mbt groothertogin Sophie van Saksen-Weimar en Eisenach is terecht, maar niet volledig. Er zijn nog veel meer (niet altijd bekende) takken. Met allemaal weer specifieke problemen.
4) Een ding wil ik je wel verklappen ... de Ranitz is NIET de vader van Wilhelmina. 99, 995 % zeker.
Leuk om eens mail te krijgebn van een echt geïnteresseerde! Wat ben je trouwens van beroep? Iets te maken met de geneeskunde, journalist?
Hartelijke groeten van Peter Nugter.
Rechtstreekse link naar bericht:
http://members3.boardhost.com/Beneluxroyal...1136324813.html
Wat foto's die ook van de BRMB vandaan komen, om te vergelijken of ze een beetje op elkaar lijken
1: Emma en Wilhelmina
2: Willem III
3: Wilhelmina
4: Emma
5: Wilhelmina en Hendrik
Bijgesloten bestand(en)
-
1.jpg (34,38K )
Aantal downloads : 9
-
6.jpg (59,53K )
Aantal downloads : 17