All Things Royal: Koninginnedag 2006 - All Things Royal

Ga naar inhoud

• (17 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Deze topic is gesloten

Koninginnedag 2006 Nieuws en Foto's Score Topic: -----

#1 Gebruiker is offline   Patrick 

• Hoogheid
  • Groep: Super Member
  • Lid geworden: 17-november 05

Gepost 02 januari 2006 - 22:37

--------------------------------------------------------------------------------
Koninginnedag in Zeewolde en Almere op 29 april 2006
Hare Majesteit de Koningin en leden van de Koninklijke Familie vieren zaterdag 29 april 2006 Koninginnedag mee in de provincie Flevoland en wel in Zeewolde en Almere.

De gemeente Zeewolde is een van de jongste gemeenten van Nederland. De geschiedenis van de gemeente Zeewolde begint in 1968 toen zuidelijk Flevoland werd drooggelegd. Bij de inrichting van het ontgonnen land, kreeg het gebied naast een agrarische functie, ook een woon-, recreatie- en natuurfunctie toegewezen. In 1979 vestigden zich hier de eerste inwoners. Vandaag de dag telt Zeewolde 19.000 inwoners.

Zeewolde ligt aan het randmeer Wolderwijd en wordt omgeven door akkers en uitgebreide loofbossen. Zo is het Horsterwold een van de grootste loofbossen van Nederland. In dit bos zijn de restanten te vinden van een oerbos dat er voor de jaartelling groeide en later door zee werd overspoeld.

De gemeente Zeewolde beschikt over grootschalige projecten van (internationale) landschapskunstenaars als Sea Level van Richard Serra en De Aardzee van Piet Slegers. Hun kunstwerken verwijzen naar de landschapselementen die Zeewolde hebben gevormd zoals forse rechte lijnen en grootschaligheid.

De gemeente Almere is een van de snelst groeiende nieuwe steden van Europa. In dertig jaar is Almere van één grote zandvlakte uitgegroeid tot een volwaardige stad met bijna 180.000 inwoners. De eerste inwoners vestigden zich in 1976 in het eerste stadsdeel Haven, gelegen aan het Gooimeer.

Almere bestaat uit stadsdelen die zich onderscheiden door een eigen sfeer en identiteit. De stadsdelen worden met elkaar verbonden door uitgestrekte bos- en andere groengebieden. Zo is Almere Stad het grootste stadsdeel waar ook het stadshart gelegen is en grenst Almere Buiten aan het bekende natuurgebied de Oostvaardersplassen.

De stad wordt gekenmerkt door moderne architectuur en stedenbouwkundige experimenten, maar is ook bekend als evenementenstad. Jaarlijks vindt een divers scala aan evenementen plaats zoals de Holland Triathlon en de Libelle Zomerweek.

Het is de tweede keer dat de Koningin en haar familieleden de Koninginnedagviering in Flevoland bijwonen. In 1994 bezochten zij de feesten in Emmeloord en Urk.

2 januari 2006

Topic gaat open voor Koninginnedag
0

#2 Gebruiker is offline   The Watcher 

• Troonspretendent
  • Groep: Moderator

Gepost 27 februari 2006 - 23:30

Nog even een aanvulling tussendoor voor de mensen die willen gaan: http://www.koninginnedaginalmere.nl
0

#3 Gebruiker is offline   Patrick 

• Hoogheid

Gepost 12 april 2006 - 17:53

Zorg ervoor dat het niet te vol word VOOR 29 april, dus post alleen echt nieuws!
0

#4 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit
  • Groep: Administrators
  • Interests:De niet-standaard vorstenhuizen.

Gepost 13 april 2006 - 08:10

Dit lijkt me wel ECHT nieuws: alle prinsen gaan mee, dus ook prins Friso, Pieter-Christiaan en Floris en nemen ook hun vrouwen mee!

Jongste zonen van Margriet toch op Koninginnedag

LELYSTAD - De prinsen Pieter-Christiaan en Floris, die vorig jaar door hun huwelijk afvielen als lid van het Koninklijk Huis, zijn toch gewoon van de partij op Koninginnedag in de provincie Flevoland. De zonen van prinses Margriet brengen hun echtgenotes mee.

Beatrix' tweede zoon prins Friso, al langer geen lid meer door zijn huwelijk met de omstreden Mabel, is zaterdag 29 april ook gewoon in Zeewolde en Almere, de plaatsen die dit jaar zijn uitverkoren om de koningin en haar familie te ontvangen. De kleinkinderen van koningin Beatrix nemen zoals gebruikelijk nog niet deel aan de feestelijkheden.

Helaas blijven de kleinkinderen dus nog thuis. Erg jammer voor Wimaam, die Zeb aan prinses Amalia voor wilde stellen...
0

#5 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent

Gepost 13 april 2006 - 09:18

Bekijk Post Someone, op Apr 13 2006, 09:10 AM, zei:

Dit lijkt me wel ECHT nieuws: alle prinsen gaan mee, dus ook prins Friso, Pieter-Christiaan en Floris en nemen ook hun vrouwen mee!
Helaas blijven de kleinkinderen dus nog thuis. Erg jammer voor Wimaam, die Zeb aan prinses Amalia voor wilde stellen...

Logisch dat de kinderen thuis blijven: zoals Koninginnedag nu gevierd wordt is erg ongeschikt voor kleine kinderen.
0

#6 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent

Gepost 13 april 2006 - 09:20

Is toch niet zo raar dat ze nog gewoon meegaan...? Friso is ook geen lid meer van het koninklijk huis, en hij en prinses Mabel waren er vorig jaar ook gewoon bij.
0

#7 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit

Gepost 13 april 2006 - 10:17

Bekijk Post Arjan, op Apr 13 2006, 10:20 AM, zei:

Is toch niet zo raar dat ze nog gewoon meegaan...? Friso is ook geen lid meer van het koninklijk huis, en hij en prinses Mabel waren er vorig jaar ook gewoon bij.

Eigenlijk vind ik het erg onlogisch. Dat Friso en Mabel er de vorige keer wel bij waren, kon ook verklaard worden door het bijzondere karakter, namelijk het 25-jarig jubileum. Kortom, ik had het niet zo gek gevonden wanneer alleen het koninklijk huis was verschenen...
0

#8 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent

Gepost 13 april 2006 - 10:22

Bekijk Post Someone, op Apr 13 2006, 11:17 AM, zei:

Eigenlijk vind ik het erg onlogisch. Dat Friso en Mabel er de vorige keer wel bij waren, kon ook verklaard worden door het bijzondere karakter, namelijk het 25-jarig jubileum. Kortom, ik had het niet zo gek gevonden wanneer alleen het koninklijk huis was verschenen...

Had gekund ja, maar wel of geen lid van het koninklijk huis: Friso is en blijft de zoon van de koningin, dat weegt zwaarder dan lidmaatschap koninklijk huis. En bovendien laat de koningin altijd weer blijken dat zij Friso en Mabel zeker niet wil 'achterstellen': bij officiële gelegenheden krijgen zij ook steevast prominentere plekken dan Constantijn en Laurentien.
0

#9 Gebruiker is offline   Someone 

• Majesteit

Gepost 13 april 2006 - 10:25

Bekijk Post Arjan, op Apr 13 2006, 11:22 AM, zei:

Had gekund ja, maar wel of geen lid van het koninklijk huis: Friso is en blijft de zoon van de koningin, dat weegt zwaarder dan lidmaatschap koninklijk huis. En bovendien laat de koningin altijd weer blijken dat zij Friso en Mabel zeker niet wil 'achterstellen': bij officiële gelegenheden krijgen zij ook steevast prominentere plekken dan Constantijn en Laurentien.

Tot wanneer waren Irene en Christina dan actief op koninginnedag e.d.?

Tja, en persoonlijk vind ik het toch een beetje raar dat de koningin Friso en Mabel prominentere plaatsen geeft dan Constantijn en Laurentien, maar ach, daar gaat zij over en ik niet. Maar je hebt gelijk dat de koningin erg duidelijk maakt dat zij Friso en Mabel er wel volledig bij vindt horen itt de regering en die 2 zelf die daarin een andere beslissing hebben genomen... (al was dat min of meer gedwongen).
0

#10 Gebruiker is offline   Arjan 

• Troonspretendent

Gepost 13 april 2006 - 10:29

Bekijk Post Someone, op Apr 13 2006, 11:25 AM, zei:

Tot wanneer waren Irene en Christina dan actief op koninginnedag e.d.?

Prinses Irene en prinses Christina hebben met hun gezinnen tijdens de gehele regeerperiode van koningin Juliana deelgenomen aan Koninginnedag, in die tijd dus het defilé op Soestdijk. In 1984 waren zij er weer bij, toen ik Den Haag de 75e verjaardag van prinses Juliana werd gevierd en drie jaar later weer, toen er weer eenmalig een defilé werd gehouden in verband met de gouden bruiloft van Juliana en Bernhard. En Irene en Christina waren er vorig jaar bij in de Ridderzaal.
0

#11 Gebruiker is offline   Mari 

• Prinses van Oranje-Nassau, van Vollenhoven-van den Broek
  • Bekijk Album
  • Lid geworden: 16-november 05
  • Interests:Marilène - de rest van de Van Vollenhovens - little royaltjes :wub:

Gepost 13 april 2006 - 16:28

Eigenlijk was het toch al wel bekend dat alle zonen en schoondochters van Pieter en Margriet mee zouden blijven komen. En voor Mabel en Friso vind ik het opzich ook wel 'logisch', omdat Friso zoon is van de koningin. Als zij allemaal niet zouden komen, zou het best een klein groepje zijn. Hoe meer prinsen en prinsessen hoe leuker natuurlijk! :clap:
0

#12 Gebruiker is offline   marieke 

• Marieke
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Noble Member

Gepost 13 april 2006 - 16:40

Bekijk Post Mari, op Apr 13 2006, 03:28 PM, zei:

Eigenlijk was het toch al wel bekend dat alle zonen en schoondochters van Pieter en Margriet mee zouden blijven komen. En voor Mabel en Friso vind ik het opzich ook wel 'logisch', omdat Friso zoon is van de koningin. Als zij allemaal niet zouden komen, zou het best een klein groepje zijn. Hoe meer prinsen en prinsessen hoe leuker natuurlijk! :clap:

helemaal met je eens hoor. hopelijk zijn ze net zo goed gestemt als vorig jaar. toen was het voor ons echt super
0

#13 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger
  • Lid geworden: 18-november 05

Gepost 13 april 2006 - 17:26

De route van de koninklijke familie (ik ga denk ik in de bocht bij de Traversetrap en de Forumtrap staan):

http://www.koninginnedaginalmere.nl//images/stories/looproutekoningin.jpg
0

#14 Gebruiker is offline   PCfan 

• Jonker
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Interests:Koningshuis natuurlijk, verhalen schrijven, Urk en haar koren en mn vriend!

Gepost 15 april 2006 - 08:23

O wat ben ik blij dat PC en Anita er ook bij zijn!!!!!!!!!!!!! :clap:
0

#15 Gebruiker is offline   jo_oranje 

• Troonsopvolger
  • Lid geworden: 18-november 05

Gepost 23 april 2006 - 18:36

Zoals bekend ga ik naar Koninginnedag ennuh, samen met mijn familie hebben we een erg groot spandoek gemaakt voor Maxima. Wat er precies opstaat blijft natuurlijk geheim tot Koninginnedag :) , maar als jullie een groot spandoek zien, dan zijn wij het!! :D
0

#16 Gebruiker is offline   Sanne 

• Doorluchtige Hoogheid
  • Groep: Elite Members

Gepost 23 april 2006 - 18:38

Op het moment zijn er twee koninginnnendag topics:

http://www.allthingsroyal.nl/forum/index.p...wtopic=1142&hl=
0

#17 Gebruiker is offline   Patrick 

• Hoogheid

Gepost 23 april 2006 - 18:59

Bekijk Post Sanne, op Apr 23 2006, 07:38 PM, zei:

Op het moment zijn er twee koninginnnendag topics:

http://www.allthingsroyal.nl/forum/index.p...wtopic=1142&hl=

ja een over iemand die zoekt naar een Doos om te slapen, maar dit is HET topic over koninginnedag, maar dan voor het nieuws en de foto's van zaterdag
0

#18 Gebruiker is offline   Sanne 

• Doorluchtige Hoogheid
  • Groep: Elite Members

Gepost 23 april 2006 - 20:34

Bekijk Post Patrick, op Apr 23 2006, 07:59 PM, zei:

ja een over iemand die zoekt naar een Doos om te slapen, maar dit is HET topic over koninginnedag, maar dan voor het nieuws en de foto's van zaterdag

Aha, dat was een beetje verwarrend, omdat die andere topic ook gewoon "Koninginnedag" heet.
0

#19 Gebruiker is offline   Patrick 

• Hoogheid

Gepost 23 april 2006 - 21:16

Bekijk Post Sanne, op Apr 23 2006, 09:34 PM, zei:

Aha, dat was een beetje verwarrend, omdat die andere topic ook gewoon "Koninginnedag" heet.

Mensen voor alles over Koninginnedag deze aanhouden! (tenzij je een slaapplaats weet voor netty dan kun je bij het topic bij member centre terecht! ;) )
0

#20 Gebruiker is offline   cobietjuh 

• Edele
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 24 april 2006 - 16:06

weet iemand hoe laat koninginnedag op tv begint. en hoe lang het meestal duurt??
0

Deel dit topic:

• (17 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Deze topic is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers