Nederlands Koningshuis: tiara's

Discussie in 'Bijoux Royales' gestart door Jelka, 25 feb 2014.

1. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    634
    Trofeepunten:
    185
    Dat ze de smaragdentiara droeg was inderdaad wel te verwachten met z'n thema maar zoals Sanne zegt: jammer... dat de tiara niet zo goed te zien is. Vorig jaar was hij beter te zien maar was het kapsel weer niet zo geslaagd. Het is altijd wat :p
    Positief: we zien tenminste nog een tiara ;)

Ook de jurk met blote schouders vind ik niet zo geslaagd voor iemand van over de 70 maar dat is mijn persoonlijk mening.

Sanne vindt dit leuk.
  2. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    634
    Trofeepunten:
    185
    Nog even een klein postje over de juwelen die werden gedragen tijdens het staatbanket t.g.v. het inkomende staatsbezoek van België. Hier de groepsfoto waarop iedereen te zien is.

Helaas waren er niet echt verrassingen qua juwelen. Had wat mij betreft beter gekund ;)

Prinses Beatrix droeg de diamanten bandeau, diamanten collier, twee diamanten armbanden, 3 diamanten ster broches, en een grote diamanten ring. Op slecht weinig foto's is te zien dat de prinses op haar rug een grote diamanten cirkelbroche draagt om haar ordelint op de plaats te houden.

Prinses Margriet droeg de parelknoop tiara met een drie-rijig parelcollier met diamanten slot. Verder droeg de prinses de diamanten bladbroche met hangende parel. Op haar rug (om het ordelint op de plaatst te houden) ook nog een diamanten broche met parels. Ik kan helaas niet zien welke dit is.

Prinses Laurentien droeg de diamanten tiara van Koningin Emma. Dit keer zonder robijnen maar de volledige diamanten versie. Ze droeg ook voor het eerst Koningin Juliana's diamanten horloge armband en twee grote diamanten sterren ( voor en achter).

Meer close-up foto's op PPE.

3. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    634
    Trofeepunten:
    185
    Hopelijk kunnen hier nog een aantal mensen mij helpen.

Samen met enkele andere ben ik bezig om een overzicht te maken (compleet met foto's - het bewijs) van de door Koningin Juliana gedragen tiara tijdens staatsbezoek en andere evenementen.

Gelukkig is er tegenwoordig heel veel digitaal terug te vinden op internet zoals GahetNa etc maar van een aantal staatsbezoek kan ik helaas geen foto's van het staatbanket en contradiner/contraprestatie terug vinden. Het gaat om de volgende staatsbezoeken:

- Uitgaand staatsbezoek aan Mexico (7-18 april 1964)
    - Uitgaand staatsbezoek aan Canada (13-27 mei 1967)
    - Uitgaand staatsbezoek aan Luxemburg (7-8 juli 1971)
    - Uitgaand staatsbezoek aan Joegoslavië (20-23 september 1972)
    - Uitgaand staatsbezoek aan Roemenië (13-16 mei 1975)
    - Uitgaand staatsbezoek aan Senegal (28 november - 1 december 1977)

Hebben jullie nog oude tijdschriften of boeken waar dit in zou kunnen staan?

Gr. Gert-Jan

4. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    634
    Trofeepunten:
    185
    Af en toe duiken er zeldzame zwart/wit foto's op van juwelen van het Nederlandse Koningshuis. Op het Royal Jewels of the World MB staat nu een foto van de stuart tiara in kleine versie ( zonder de stuart diamant!)

Ik kan niet wachten tot dit juweel weer eens gedragen gaat worden....! Jammer dat Beatrix het nooit gedaan heeft.

5. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    De link werkt helaas niet (meer). Kan te maken hebben met het feit dat op het Royal Jewels MB Baxter de foto´s nep noemt. Waarschijnlijk door een goede photoshopper gemaakt.

Een schilder heeft nieuwe schilderijen gemaakt van WA en Maxima en hij heeft Maxima met de Stuart geschilderd zo te zien: https://twitter.com/vaninaswchindt/status/830815513571885056

6. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    634
    Trofeepunten:
    185
    Hierbij een nieuwe link naar de foto. Dit is geen gephotoshopte versie volgens mij hoor... of denk jij van wel? Er verschijnen de laatste tijd meer van dit soort oude foto's.

En op het schilderij draagt Maxima de Wurtemberg parel tiara, niet de Stuart. Al dacht ik het op het eerste gezicht ook :)

Deel Deze Pagina