Scheiding prins Louis en prinses Tessy

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door miekje, 18 jan 2017.

1. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    729
    Trofeepunten:
    176
    Dat hebben Ari Behn (en Marius) ook nog steeds op de Noorse site. Daar staat ook nog steeds dat Martha Louise en Ari getrouwd zijn bedoel ik.

2. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    137
    Neeee! Wat een onverwacht naar nieuws zeg. Ik kom het nu pas tegen en schrik ervan! Dat had ik nooit zien aan komen! Alhoewel de berichten op IG van Tessy inderdaad wat vaag waren over Louis en het mij ook opviel dat hij niet mee leek te zijn naar Florida tijdens de kerst...
    Haar IG-account is nu trouwens gewoon verdwenen, niet te vinden.

3. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    729
    Trofeepunten:
    176
    Ik vermoed dat ze het tijdelijk offline heeft geplaatst, en later wel weer terug komt, maar dan misschien meer beveiligd. Maar dat is giswerk.

4. Someone

Someone Moderator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat had je goed ingeschat; naam aangepast van 'de Luxembourg' naar 'from Luxembourg', maar zo te zien voor iedereen die haar in het verleden volgde opnieuw te zien (voor het grote publiek afgeschermd).

5. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    137
    Dat klopt! Ik was vanmiddag blij verrast toen ik opeens een foto van haar en Louis voorbij zag komen op Instagram!

6. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Wie weet gaat ze in haar volgersbestand ook nog snoeien, maar op dit moment inderdaad prima te zien.

7. Jaci

Jaci Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    55
    Er is (nog) niets bekend over eventuele gevolgen van de scheiding voor Tessy's titel of wel? Ik zag op instagram een recente post van Tessy waarin ze aankondigde beschermvrouw van United Nations Association UK te zijn geworden en daarin wordt ze ook gewoon nog 'Princess Tessy of Luxembourg' genoemd (zie ook haar profiel op de website van UNA-UK).

8. Nynke

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
  9. Jaci

Jaci Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    55
    Ah dat had ik nog niet gelezen, dank voor de link.

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Afgelopen vrijdag is de scheiding van het stel in Londen toegekend met ingang van 1 april. De scheiding werd aan Tessy toegekend op basis van 'onredelijk gedrag' (van de kant van Louis). Luxarazzi legt uit dat dit één van de 5 mogelijke redenen is die opgevoerd kan worden voor scheiding en één van de drie die een korte (ipv lange) tijd uit elkaar vereist en van alles in kan houden van zeer ernstige gedragingen tot gedrag waardoor de conclusie getrokken wordt dat het huwelijk niet in stand te houden valt.

Luxarazzi gaat er vanuit dat vanaf afgelopen vrijdag (c.q. de toekenning die opgevat kan worden als 'legal separation') Tessy's officiële naam (vermoedelijk; aangezien het ongebruikelijk is dat vrouwen de achternaam van hun ex-man houden in Luxemburg) weer 'Tessy Antony' is ipv 'prinses Tessy van Luxemburg'.

11. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    214
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Het is de Decree Nesi die is ingediend door Tessy, een verzoek tot scheiding. Pas over een tijd zal de scheiding officieel zijn.

12. Nynke

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Decree nisi is de voorlopige scheiding. Zes weken en een dag erna kan ze de definitieve scheiding (decree absolute) aanvragen.

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    De scheiding wordt op 1 april officieel. De scheiding is in principe toegekend (op de genoemde gronden, anders zou de periode langer zijn) en wordt op 1 april definitief tenzij Louis bezwaar aantekent (althans zo heb ik het begrepen, maar Nynke heeft het over het aanvragen daarvan, dus mogelijk gaat dat niet automatisch en is dat nog een extra handeling).

14. Nynke

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
  15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Kijk aan, dat is helder. Ik ga er vanuit dat Tessy daar niet lang mee zal wachten en de scheiding begin april definitief zal maken.

16. Jaci

Jaci Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    55
    Op instagram las ik een berichtje van Tessy met nog wat toelichting op de scheiding. Ze zijn niet uit elkaar gegaan omdat ze elkaar niet meer leuk vinden of omdat één van beiden iets fout heeft gedaan, maar omdat ze besloten hebben dat ze beter vrienden dan een koppel zijn. Ze geeft aan dat het allemaal wel erg moeilijk is, maar dat ze in de tijd na de scheiding vooral met blijdschap terug wil kijken op het verleden ("celebration of the past", verklaart ook waarom ze nog regelmatig foto's plaatst van haar met Louis en erbij vertelt hoe geweldig ze hem vindt of dat ze hem mist) en met opwinding naar de toekomst waarin ze samen als vrienden en ouders verder zullen gaan.

17. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat zal allicht een reactie zijn op het commentaar dat ze gehad heeft nav de voorlopige scheidingsaanvraag waarbij 'onredelijk gedrag' werd opgevoerd als scheidingsgrond. Voor hun zonen is het gezien de op hande zijnde scheiding goed nieuws, maar persoonlijk blijf ik het vrij bizar vinden om op deze gronden te scheiden. Dan neem je je trouwbeloften totaal niet serieus. De vraag is tenslotte niet of je elkaar trouw wilt blijven zolang je jezelf als koppel ziet met de optie om er uit te stappen als je je relatie meer vriendschappelijk vindt. Een dergelijke vriendschappelijke relatie lijkt me een uitstekende basis om aan je huwelijk te blijven werken.

18. Skippy

Skippy Hoveling

Lid geworden:
    19 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    35
    Aan de ene kant ben ik het met je eens (het klinkt erg 'makkelijk'), maar aan de andere kant veranderen mensen soms dusdanig dat ze op liefdesgebied niet meer bij elkaar passen. Dan is het voor hun kinderen beter dat hun ouders nog vriendschappelijk met elkaar door 1 deur kunnen dan dat ze pak 'm beet steeds ruziemaken. Ik vind wel dat Tessy érg veel informatie heeft gedeeld, wat natuurlijk leuk was voor haar volgers, en daardoor lijkt ze nu een soort van in de verdediging/uitleg te schieten. Ook omdat ze op die informatie is bevraagd als ik het goed heb begrepen. Maar ze was niet zó maar een bekend iemand, ze hoorde bij het Luxemburgse hof, en dan kan het geen kwaad - imo - om een béétje voorzichtig te zijn.
    Als je uit vriendschap bij elkaar blijft loop je het risico dat je meer broer en zus wordt en daar trouwen mensen ook niet voor, lijkt me.

Al met al is het wel een warrig verhaal en Tessy's (vele?) uitleg maakt het er niet beter op.

19. Jaci

Jaci Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    55
    Het was een reactie op het commentaar van iemand bij een foto van Tessy, Louis en de jongens waarbij Tessy had geschreven dat het 'pure vreugde' is om tijd door te brengen met deze mannen.

Ik vind het zelf ook wel een beetje vreemd allemaal. Als je elkaar nog zo geweldig vindt lijkt me dat inderdaad een prima basis voor een huwelijk. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het erg lastig is als de aantrekkingskracht weg is. Vrienden zijn is dan toch echt iets anders dan getrouwd zijn. Het is natuurlijk ook wel makkelijk om vanaf de zijlijn hierover te oordelen, misschien speelt dit al wel veel langer en hebben ze echt wel geprobeerd hun huwelijk nog te redden.

20. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Het heeft ws met ieders kijk op het huwelijk te maken. Wat mij betreft is dat voor het leven (en dat belooft ook iedereen die trouwt) en zijn er slechts zeer weinig gevallen waarin een scheiding (op z'n minst van tafel en bed) te verkiezen is boven het nakomen van de trouwgelofte. "We vinden elkaar geweldig" is daar niet één van in mijn optiek.

Natuurlijk kennen we niet het hele verhaal en is een vriendschappelijke scheiding voor hun kinderen veel beter dan een vechtscheiding, maar een goed huwelijk tussen hun ouders lijkt me veruit de beste optie en het is triest dat ze dat blijkbaar niet meer zien gebeuren en het werken daaraan hebben opgegeven (ik denk dat ze er heus wel moeite voor hebben gedaan).

Deel Deze Pagina